پاکستان: برخی حلقات در افغانستان از تروریزم حمایت می‌کنند

روزنامه جنگ چاپ پاکستان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آن کشور نوشته است که عملیات هوایی اخیر پاکستان بر مناطقی از خوست و پکتیکا یک عملیات ضد تروریستی و ناشی از اطلاعات استخباراتی بوده است.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته است که گروه حافظ گل بهادر هدف اصلی عملیات بوده و این گروه در کنار تحریک طالبان پاکستان مسئول حملات تروریستی در این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، گفته که کشورش برای مردم افغانستان احترام زیادی قائل است اما برخی از عناصر در قدرت در افغانستان از تحریک طالبان پاکستان حمایت می کنند.

جنگ به نقل از سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نوشته که برخی از عناصر در قدرت در افغانستان از تحریک طالبان پاکستان به عنوان یک جریان نیابتی علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

ممتاز زهرا بلوچ گفته که تروریست‌ها تهدیدی جدی برای امنیت پاکستان هستند و به طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در مرزهای پاکستان استفاده می‌کنند.

پس از حملات شب گذشته هواپیماهای پاکستانی بر مناطقی از ولایت‌های پکتیکا و خوست، اکنون خبر می‌رسد که دو طرف در نزدیکی‌های خط دیورند درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، هواپیماهای پاکستانی مناطقی از ولسوالی برمل ولایت پکتیکا را نیمه‌های شب امروز دوشنبه ۱۸ مارچ بمباران کرده‌اند.

این بمباران بامداد امروز ساعت ۳ به وقت محلی توسط دو جت جنگی پاکستان انجام شده است.

منابعی در پاکستان به خبرنگاران گفته که هدف هواپیماهای پاکستانی بمباران خانه فردی به اسم عبدالله شاه بوده است.

عبدالله شاه از اعضای تحریک اسلامی طالبان پاکستان است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی اداره‌ی طالبان حملات هوایی پاکستان به مناطق مرزی در ولایت‌های پکتیکا و خوست را تأیید کرده و گفته است که در این حملات هشت زن و کودک کشته شده‌اند.

آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان شنبه گذشته مدعی شد که بین ۵ هزار تا ۶ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

در همین حال وزارت دفاع حکومت طالبان در خبرنامه‌ای تایید کرده که نیروهای دفاعی این گروه در پاسخ به حمله شب گذشته پاکستان بر ولسوالی‌های سپیره خوست و برمل پکتیکا به پاس‌گاه‌های نظامی پاکستان در امتداد خط دیورند با سلاح ثقیله حمله کرده‌اند.

این وزارت حمله شب گذشته پاکستان را یک اقدام “تجاوزکارانه” به خاک افغانستان خوانده و گفته که “نیروهای دفاعی طالبان آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد.”

تا اکنون از تلفات احتمالی‌ این درگیری‌ها خبری در دست نیست.

 

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، چنین برخوردی با کشور برادر نشان دهنده کوته بینی است. حمایت پاکستان از مردم افغانستان در چند دهه گذشته نادیده گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *