طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین روزه جهان در کدام کشور برگزار می‌شود؟

مسلمانان در ماه رمضان در روزه داری از پایان سحر تا زمان افطار از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند و همچنین در تمام دنیا در مدت سحر و افطار تفاوت وجود دارد.

روزه طولانی 14 ساعت و 8 دقیقه خواهد بود.

در منامه، پایتخت بحرین، روزه داری 14 ساعت خواهد بود . به همین ترتیب در سلطان نشین عمان افطار بعد از 15 ساعت و یک دقیقه شکسته می شود.

شهروندان دوحه پایتخت قطر 13 ساعت و 59 دقیقه روزه می گیرند در حالی که روزه داری در عدن یمن 13 ساعت و 35 دقیقه خواهد بود.

در قاهره، پایتخت مصر، روزه 14 ساعت و 13 دقیقه است ، در حالی که در لیبی ، روزه پس از 14 ساعت و 20 دقیقه است.

آسیای جنوبی

از سوی دیگر، روزه داری در کشورهای جنوب آسیا، پاکستان، هند، بنگلادش، افغانستان، بوتان، نپال، مالدیو و سریلانکا 14 ساعت خواهد بود.

چگونه دوره های روزه داری در سراسر جهان متفاوت است؟

مدت روزه گرفتن در ماه رمضان بر حسب مکان و زمان متفاوت است. کشورهای نزدیک خط استوا، که در وسط نقشه یافت می شوند، دوره های روزه داری کوتاه تری دارند زیرا مدت تابش نور خورشید در طول سال ثابت تر است. به عنوان مثال، در کشورهای مسلمان مانند اندونزی و مالزی، مدت زمان روزه داری معمولاً 13 تا 14 ساعت است.

دوره های روزه داری در کشورهایی که در عرض های جغرافیایی شمالی و جنوبی و دور از خط استوا قرار دارند طولانی تر است زیرا طول روز در این کشورها بسته به فصل متفاوت است. به عنوان مثال، در طول ماه های تابستان در نروژ، زمانی که خورشید تقریباً در تمام روز قابل مشاهده است، روزه می تواند بیش از 20 ساعت باشد.

کشورهایی که خورشید غروب نمی کند؟

همچنین برخی از کشورهای شمال جهان هستند که خورشید در روزهای خاصی از سال به صورت 24 ساعته قابل رویت است، در چنین کشورهایی دستورات مذهبی وجود دارد که مردم برای تعیین آن به مکه، عربستان سعودی یا نزدیکترین کشورهای مسلمان نگاه می کنند. ساعات روزه آنها را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *