تغییر نام خیابان‌های “احمدشاه مسعود” “میرویس صادق” و علاءالدین خان” در هرات

هرات

وطن امروز؛ هرات: طالبان در هرات شماری از جاده‌ها و خیابان‌هایی که به اسم شماری از فرماندهان پیشین جهادی نام‌گذاری شده بود را تغيير دادند.

این موضوع یک ماه قبل در جلسه اداری ولایت هرات تصویب شده بود. طالبان سپس کمیسیونی را موظف کردند تا نام‌های تازه‌ای بر این خيابان‌ها گذاشته شود.

بر اساس تصمیم تازه اداره محلی طالبان در هرات، بزرگ‌ترین خیابان هرات که شهر هرات را به میدان هوایی این ولایت متصل می‌سازد از خیابان “شهید احمدشاه مسعود” به خیابان “امام بخاری” تغییر کرده است.

همچنان جاده “میرویس صادق” پسر محمد اسماعیل خان به جاده ” امام مسلم” تغییر کرده است. میرویس صادق وزیر هوانوردی دولت انتقالی اسلامی افغانستان بود که در پی یک رویداد در هرات توسط محافظان ظاهر نایب‌زاده فرمانده فرقه ۱۷ در سال ۲۰۰۴ میلادی کشته شد.

همچنان یکی از خیابان‌های اصلی شهر هرات که به اسم “شهید علاءالدین خان” یکی از مشهورترین فرماندهان دوران جهاد مسما بود را طالبان به خیابان “امام ابوحنیفه” تغییر دادند.

در همین حال طالبان برخی از خیابان‌های دیگر مانند خیابان “احمدشاه بابا” خيابان “ابوالقاسم فردوسی” و خیابان “حنظله بادغیسی” را تغییر نام نداده‌اند.

گزارش‌هایی منتشر شده ‌ه طالبان تصمیم دارند نام‌های شماری از مکتب‌های هرات را نیز تغییر دهند.

بسیاری از خیابان‌ها و نیز مکتب‌ها در هرات در زمان نظام جمهوریت توسط یک کمیسیون نیمه دولتی نام‌گذاری شدند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *