بایدن و ترامپ بر یک‌دیگر می‌تازند

پس از رای‌گیری اولیه ریاست جمهوری در روز سه شنبه بزرگ، که در آن جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، بر برگه های رای حزب مربوطه خود مسلط شدند، این دو مرد پیام های عمومی تند و زننده‌ای درباره یک‌دیگر ارائه کردند و توصیف‌های کاملاً متفاوتی از وضعیت کشور ارائه کردند.

در بیانیه ای که سه شنبه شب منتشر شد، بایدن هشدار داد که ریاست جمهوری دوم ترامپ یک “تهدید جدی” برای دموکراسی آمریکا خواهد بود. ترامپ به نوبه خود در سخنرانی خود در استراحت‌گاه مارآ لاگو در پالم بیچ فلوریدا از بایدن به عنوان “بدترین رئیس جمهور تاریخ امریکا” یاد کرد.

بایدن عصر سه‌شنبه به رای‌دهندگان یادآوری کرد که در دوران ریاست او، سطوح مختلفی با رشد روبرو بوده‌اند از جمله رشد شغلی و افزایش دستمزدها از دستاوردهایش است.

بایدن گفت که در مورد داروهای تجویزی و اسلحه پیروزی‌هایی را به ثبت رسانده است. با این حال، بخش عمده ای از بیانیه بر هشداری در مورد اینکه دوره دوم ترامپ چگونه خواهد بود، متمرکز شد.

بایدن گفت: «اگر دونالد ترامپ به کاخ سفید بازگردد، همه این پیشرفت ها در خطر است. به گفته بایدن، ترامپ مصمم است که دموکراسی را نابود کند، آزادی‌های اساسی مانند توانایی زنان برای تصمیم‌گیری در مورد مراقبت‌های بهداشتی خود را از بین ببرد، و یک دور دیگر از میلیاردها دلار کاهش مالیات برای ثروت‌مندان را تصویب کند – و هر کاری انجام دهد یا بگوید. خودش در قدرت است.»

“کشور ما در حال مرگ است”

در همین حال، دونالد ترامپ نتایج سوپر سه شنبه را از مارآ لاگو تماشا کرد و پس از آن در جمع هواداران سخنرانی کرد. رئیس جمهور سابق تصویری تاریک از وضعیت کشور ترسیم کرد و مدعی شد که ایالات متحده در طول سه سال ریاست جمهوری بایدن “شکنجه شدیدی” را متحمل شده است.

او به چالش‌های متعددی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد که در دوران تصدی بایدن به وجود آمدند، از جمله تورم قیمت‌ها و جنگ‌های اوکراین و غزه، و تاکید کرد که اگر او بر سر کار بود، هیچ‌کدام از این چالش‌ها رخ نمی‌داد.

بیشتر تمرکز ترامپ بر بحران جاری در مرز جنوبی بود که مقامات مهاجرت و مقامات ایالتی را تحت تأثیر صدها هزار مهاجر غیرقانونی قرار داده است. او بدون هیچ مدرکی تاکید کرد که کشور در حال تجربه موج جرم و جنایت ناشی از مهاجرت است.

ترامپ گفت: «ما مجبور خواهیم بود افراد زیادی را اخراج کنیم، بسیاری از افراد بد، زیرا کشور ما نمی تواند اینگونه زندگی کند. «شهرهای ما در حال خفگی هستند. ایالت های ما در حال مرگ هستند. و صادقانه بگویم، کشور ما در حال مرگ است.»

ترامپ همچنین رئیس جمهور کنونی را به سوء مدیریت با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، روابط آمریکا با چین و مسائل مربوط به انرژی متهم کرد.

روز چهارشنبه، پس از شکست در 14 انتخابات از 15 انتخابات مقدماتی شب قبل، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، تنها رقیب باقی مانده ترامپ برای نامزدی جمهوری خواهان، کارزار انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد. ترامپ با توجه به تمرکز خود بر بایدن، هرگز نام او را در سخنرانی سه شنبه شب خود ذکر نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *