21 کشته و 38 زخمی، تصادف مرگبار بس هرات – کابل

مسوولان طالبان در ولایت هلمند اعلام کردند که بر اثر برخورد یک بس مسافربری با یک تانکر نفت و یک موتور سایکل، 21 نفر کشته و 38 نفر زخمی شدند.

تصادفات رانندگی مرگبار در افغانستان رایج است و بخشی از آن به دلیل جاده های نامناسب، رانندگی خطرناک در بزرگراه ها و فقدان مقررات است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند گفته که در روز یکشنبه بر اثر برخورد یک تانکر، یک موترسایکل و یک بس مسافربری، 21 تن کشته و 38 تن زخمی شدند

. او افزود که این رویداد در نزدیکی های ولسوالی گرشک ولایت هلمند اتفاق افتاده  است.

محمد قاسم ریاض، سخنگوی والی طالبان برای هلمند گفته  که این برخورد باعث آتش گرفتن وسایط شد.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده  در شبکه های اجتماعی، فلز سوخته و پیچ خورده پراکنده در بزرگراه و کابین له شده تانکر را نشان می دهد.

به گفته مقامات، تیم های پاکسازی در محل بودند و آوارها را جمع آوری کردند.

از مجروحان 11 نفر به شدت مجروح و 27 نفر جراحات جزئی داشتند.

به گفته مسوولان ترافییک طالبان در هلمند،  بس مسافربری از شهر هرات به سمت کابل پایتخت در حرکت بود که ابتدا با یک موترسایکل حامل دو سرنشین برخورد کرد و هر دو سرنشین آن کشته شدند.

راننده بس سپس کنترل خود را از دست داد و با یک تانکر تیل که در جهت مخالف شهر قندهار به سمت هرات در حرکت بود برخورد کرد و باعث آتش سوزی شد.

در این حادثه 3 سرنشین تانکر و 16 مسافر بس کشته شدند.

یک حادثه جدی دیگر مربوط به یک تانکر نفت در دسامبر 2022 رخ داد که بر اثر واژگونی موتر در گذرگاه سالنگ، 31 نفر کشته و ده ها نفر دیگر دچار سوختگی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *